Поведание о чюдесех святаго Варлаама Керецкаго чюдотворца.

Просмотров: 376
Чюдо 1.
В лета 7172 году месяца чюдо. Поведа нам некий муж именем Петр Васильев по реклом Буторин.
«Юну ми сущи, первое на десять лето возраста моего упражняюща же ся со отец в рыбных ловитвах в Соностровах, видение таковое во сне виде, яко пло/л. 4/вущу нам со отцем моим в карбасе против Шарапова наволока напрасно возъярися море волнами и наполнися судно наше воды. Аз бых яко во иступлении ума, и паки видех ину волну идущу и хотящи покрыти судно наше, и озрехъся, и видех в судне нашем старца седа брадою защищающа нас от волны тоя. И абие внезапу обретеся судно наше во отишии за коргою. И егда избави нас от потопления, и рече нам: «Потонути было бы вам, аще не бы /л. 4 об./ аз, Варлаам из Керети». И повеле ми поведати людем. Аз же возбнув и начат поведати отцу моему бывшее видение. Он же яко младенцу мне не внимаше себе во ум. Наутрии же узрехом лодью в море идущу. И егда близ им бывши, ино судно прииде к нам з другие тони и поведа наша иде керецкая лодья пришла. Но аз не смеяше ехати к ней, понеже зыби на море много. Отец же мой внезапу начат глаголати: «Поедем мы в волость хле/л. 5/ба ради». И поехаша, и ветру сущу велику. Егда бывшим нам у Шарапова наволока, напрасно пришед волна и наполни карбас наш воды. Нам же в недоумении велицем бывшим и ужаснися. И паки видехом вторую волну, лютее той ярящуся, покрыти нас хотящу. Нам же до конца отчаявшимся живота своего. И абие внезапу судно наше, никимже направляемо, обретеся за коргою у брега. Мы же возрадовахом велми, выливши /л. 5 об./ воду ис карбаса и доидохом в волость. По пяти же днех яви ми ся паки той же во сне старец в трапезе, поношая мне и ужасая, хотяше мя бити дубцы. И глаголющи: «Что ты мною бывшее вам не поведа всем человеком деяния моего?» И повеле поведати людем».

Чюдо 2.
Той же муж поведа нам. Бысть некто от велмож царевых, правя в Колском острови воеводскую власть при благоверном /л. 6/ царе Михаиле Феодоровиче всея Русии, литовския воин, емуже имя Гурий Иванов сын Волынцов. Бысть же ему черная болезнь, и недоумевающеся, како бы ему болезни тоя избыти. Явися святый Варлаам в той болезни. Той же муж начат глаголати ему: «Аз есмь Варлаам ис Керети». Той же велможа возбнувся от болезни своея, яко от сна, /л. 6 об./ и начат поведати, еже виде, и вопрошати: «Кто есть той Варлаам?» И поведаша ему во граде живущии: «Той в древна лета таков муж священствовав в Колцком острове, после в Керети жил иноком, тамо преставися». Той же велможа посла на взыскания, кто есть той веси живущии в том граде обрете пришелца Керецкой волости жилца Василья именем пореклом Мухина вопрошая его о святом Варлаа/л. 7/ме, како и где положено честное тело его. Он же Василей поведа ему подробну вся еже о святом, и яко в небрежении ему на месте, на немже положен, тамо пребывает. Той же преждереченный велможа Гурий начат с тем Васильем совещати, да бы сотворил ему сень над гробом святаго Варлаама крест поставить, и даст ему сребро на устроение. Василий же той възем сребро, и прииде в Кереть, и по повелению оного воеводы /л. 7 об./ содела гробницу над гробом святаго. Велможа же той избавлен бысть от духа нечистаго молитвами преподобнаго Варлаама.

Чюдо 3.
Поведаше сице некия мужи купцы града Каргополя, имя единому Ияков порекло Носков, а другой имя Ефимий рече.
«Идущим нам на лодьи до Онискаго устья в куплю. И егда пробежавшим Соловецкой остров, и бывшим на болшем море, /л. 8/ и наехаша ледов много. И обыдоша лодью нашу отвсюду леду, яко ни противнутися могущим нам сквозение ледов идущим на лодью и погубить нас хотящим. Много нам трудившимъся, ничтоже нам успевшим, всем живота своего отчаявшимся. Прежде реченному же оному мужу Ефимию стоящу в корме опершуся о палубу, от великия печали воздремавшуся. И абие явися ему на лодьи старец, вопрошая бо: /л. 8 об./ «Далече ли путь ваш, братие?» Он же глаголя: «Идем в Поморие торговати, и ныне льдем нас затерло, и вси хощем погибнути». Старцу же рекшу: «Не скорби, брате, но поедите в Кереть, и Бог даст вам путь». Сам же иде на нос и начат лды распихивать. Ефимию же возбнувшуся и не виде никогоже, токмо дружину свою, сущую с ними на лодьи. И начат им поведати, еже виде во сне. И внезапу бысть яко дорога сквозь лдеи. Они же возра/л. 9/довашася и начаша просноятися. И абие повеявшу ветру поносному, и выехаша на мере (так!) ничимъже вредими. Прииде в Кереть, поведаша им вслух живущим то явление святаго Варлаама, како их Бог избави от тоя погибели молитвами его. И того ради чюдеси муж той Ефимий содела над гробом преподобнаго часовню, оттоле веру держа ко святому.

Чюдо 4. /л. 9/
Той же муж поведаше нам. Двиненину некоему именем Никифору со своими клевреты идущу с Мурманскаго. Егда бывшу ему против Святаго Носа, начат труждать их ветрянная буря. И древо парусное у их сломило и парус унесло в море. Волны же вливахуся на лодью, и снесло у них с лодьи все волнами, и отнесло их на лодьи в пучину морскую. Уже им всем отчаявшимся живота /л. 9 об./ своего, и занесло в плавании их в пучину морскую. Многим же днем минувшим, явися тому Никифору во сне ему начат глаголати: «Что вы впадосте во отчаяние? Парус ваш под лодьею, а древо с ногами тудже под лодьею. И вы того древа наставте, не плошися промышляйте. Бог вас вынесет». Никифору же тому в недоумение бывъшу от видения, начат поведати дружине своей, глаголаху: «Где, /л. 10/ братие, парус? Мы его не видим». И начаша напрасно семо и овамо искати. И абие обретоша парус под лодьею, и едва извлекоша на лодью, там же и древо и весла. Они же, много трудившися, изнемогоша, и сон объят их. Паки явися им той же муж, глаголя: «Помышляйте и призывайте еще Бога на помощь, и вынесет Бог». Никифору же оному вопрошающу его: «Кто ты, господине мой, сице в помышлении /л. 10 об./ нашем твориши о нас, печешися?» Той же отвеща: «Аз есмь ис Керети Варлаам». Никифору же оному не ведущу его и не смея вопрошати. И дружини своей о нем такоже не ведущим им всем его. Начаша обычная на лодьи уготовляти и промышляти о бытнем шествии своем. И видеша яко дорогу, расплывающуся пред ними лед той, абие ветру возвеявшу поносному им. В третий день /л. 11/ достигоша Двинскаго устья.
Во второе лето по явлении том прииде муж той Никифор в Кереть, вопрошая его, кто есть и где таков муж нарицаемый Варлаам, чая бо его жива еще суща. Живущии ту поведаша ему, яко: «Той святый во успении явися избавить тя молитвами его от потопления». И показаша ему гроб святаго. Той же Никифор принесе свещи многи и положиша на гроб его, моля преподобнаго отца Варлаама о избавлении своем.

Карелия СССР

  • Обратная связь
  •  

Советская Карелия

kalarokka, lyhytpajo, АКССР, Авель Енукидзе, Александровский завод, Архип Перттунен, Беломорск, Беломорско-Балтийский канал, Березин Николай Ильич, Валаам, Великая губа, Видлица, Водла, Водлозеро, Вокнаволок, Вохтозеро, Гельсингфорс, Дмитрий Бубрих, Заонежье, Иван Фёдорович Правдин, Известия Архангельского Общества изучения Русского Севера, Ипатов Василий Макарович, Ирина Андреевна Федосова, К-ФССР, КАССР, КФССР, Калевала, Калевальский район, КарЦИК, Карелгранит, Карело-Финская ССР, Карельская АССР, Карельская Трудовая Коммуна, Карельские народные сказки, Карельский фронт, Каронегсоюз, Кемь, Кереть, Кестеньга, Кижи, Киндасово, Кирьяжский погост, Колхозойн Пуолэх, Кондопога, Кончезеро, Кончезерский завод, Корельский уезд, Кюлолакшский погост, Ладожское озеро, Лесков Николай, Лопские погосты, Лососинка, Лоухский район, Маннергейм, Мариинский канал, Марциальные воды, Маршруты по Карелии, Мегрега, Медвежьегорск, Михаил Калинин, Нюхча, Обонежье, Озеро Укшезеро, Олонец, Олонецкая губерния, Олонецкие губернские ведомости, Олонецкий край, Олонецкий уезд, Онего, Онежское озеро, Пертозеро, Петр I, Петр Алексеевич Борисов, Петр Мефодиевич Зайков, Петровский завод, Петроглифы Карелии, Петрозаводск, Петрозаводский уезд, Повенец, Повенецкий уезд, Подужемье, Приладожье, Пряжа, Пряжинский район, Пудож, Пудожский район, Пудожский уезд, Рокаччу, Сердоболь, Спасская губа, Тойво Антикайнен, Топозеро, Унелма Семеновна Конкка, Ухта, Ухтинская республика, Федор Глинка, Шуньга, Шуньгский район, Шюцкор, Эдвард Гюллинг, Элиас Лённрот, Юшкозеро, Ялмари Виртанен, белофинны, бычок-подкаменщик, валун карелия, варлаам керетский, вепсы, геология карелии, гражданская война в карелии, густера, елец, ерш, знаменитые люди карелии, изучение карельского языка, интервенция в карелии, кантеле, карелиды, карелия карелы, карело-финский эпос, карелы, карельская еда, карельская изба, карельская карта, карельская кухня рецепты, карельская национальная кухня, карельская письменность, карельская свадьба, карельская частушка, карельские грамоты, карельские диалекты, карельские загадки, карельские заклинания, карельские обряды, карельские пословицы, карельские предания, карельские причитания, карельские руны, карельские сказки, карельские суеверия, карельские традиции, карельские частушки, карельский крест, карельский фольклор, карельский язык, карельское поморье, кареляки, кемский уезд, коллективизация 1930, колюшка, корела, корюшка, лещ, ливвики, лопари, лосось, луда, людики, монастыри карелии, мурманская железная дорога, налим, наука карелия, одежда карел, озера Карелии, окунь, олонецкие заводы, олонецкий район, палия, плакальщица, плотва, поморы, причеть, раскулачивание 30 годов, река Суна, река Шуя, рекрутская песня, рунопевец, рунопевцы, русский фарфор, рыба в карелии, ряпушка, саамы, сиг, словарь карельского языка, староверы и старообрядцы, старокарельское блюдо, судак, сямозеро, туристические маршруты по карелии, уклея, финно угорские языки, финны, финская интервенция, финская оккупация, хариус, чудь, шунгит карелия, щука, язь, ёйги

Показать все теги

Популярное