Житие и жизнь и отчасти чюдес преподобнаго Варлаама Керецкаго чюдотворца
Просмотров: 1431
Житие и жизнь и отчасти чюдес преподобнаго Варлаама Керецкаго чюдотворца. Благослови, отче.
Преподобный отецъ Варлаам в лета бе царя и великаго князя Ивана Васильевича всея Руссии самодержца, рождение и воспитание имея в Керецкой волости на море окияне. Научен же бысть книгам и Божиим судом поставлен бысть презвитером в Колском граде в церкви Николы чюдотворца. И тамо пребываше, добре подвизаше/л. 1 об./ся на невидимаго врага и учи люди закону Божию, яко истинный пастырь, поучаше и бысть ходатай Богу и человеком. Видев убо его диявол всяческими добродетелми украшена, свою же окаянный немощную силу яко паучину раздираему от него, простре сеть во уловление человеком на праведнаго, яко древле на Адама, вложив бо его во убийство супружницы его. Он же по сотворении греха разумев, яко позавиде ему враг, плакався /л. 2/ велми и недостойна себе суди еже священная действовати. Но паче изволих страдати за грех еже священная с мертвым телом по морской пучины с места на место плавати, дондеже оно мертвое тело тлению предася. И бе видети праведнаго труды и ездимаго по морю в карбасе с мертвым телом около Святаго Носа даже и до Керети.
Не тако, якоже прочии человецы ожидаху паруснаго плавания, и он убо плаваше против зелнаго обуревания и весел /л. 2 об./ из рук своих не выпущаше, но труждашеся велми и псалмы Давыдовы пояше – и то бо ему пища бяше. В день же труждашеся по морю, в нощь же без сна пребываше, моля Бога со слезами о отпущении греха. Понеже доволно время потрудися, хотя и извещение прияти дондеже прежде реченнаго места Святаго Носа. Ту бе преже, глаголют, тому непроходну месту быти ради множества червии морских, иже творяху многи пакости над лодьями мореходцем. /л. 3/ То бо он пребывати от них восхоте и прочим человеком путь без вреда сотвори, став на молитву, и руце на небо воздев, и услышан бысть. И абие черви без вести сотворишася, и путь мореходцем около Святаго Носа сотворил чист и доныне. И достиг Керецкой волости, и вселився недалече Керецкой волости в Чупскую губу, и бысть инок. Но понеже преподобный извещение приим от Бога вскоре оставлением мира, в пустыни живый, и Божиею помощию бесовския полки победи, /л. 3 об./ и с миром ко Господу отиде. И от того пренесено бысть честное тело его в Кереть, положено близ церкви святаго великомученика Георгия.
Преподобный отецъ Варлаам в лета бе царя и великаго князя Ивана Васильевича всея Руссии самодержца, рождение и воспитание имея в Керецкой волости на море окияне. Научен же бысть книгам и Божиим судом поставлен бысть презвитером в Колском граде в церкви Николы чюдотворца. И тамо пребываше, добре подвизаше/л. 1 об./ся на невидимаго врага и учи люди закону Божию, яко истинный пастырь, поучаше и бысть ходатай Богу и человеком. Видев убо его диявол всяческими добродетелми украшена, свою же окаянный немощную силу яко паучину раздираему от него, простре сеть во уловление человеком на праведнаго, яко древле на Адама, вложив бо его во убийство супружницы его. Он же по сотворении греха разумев, яко позавиде ему враг, плакався /л. 2/ велми и недостойна себе суди еже священная действовати. Но паче изволих страдати за грех еже священная с мертвым телом по морской пучины с места на место плавати, дондеже оно мертвое тело тлению предася. И бе видети праведнаго труды и ездимаго по морю в карбасе с мертвым телом около Святаго Носа даже и до Керети.
Не тако, якоже прочии человецы ожидаху паруснаго плавания, и он убо плаваше против зелнаго обуревания и весел /л. 2 об./ из рук своих не выпущаше, но труждашеся велми и псалмы Давыдовы пояше – и то бо ему пища бяше. В день же труждашеся по морю, в нощь же без сна пребываше, моля Бога со слезами о отпущении греха. Понеже доволно время потрудися, хотя и извещение прияти дондеже прежде реченнаго места Святаго Носа. Ту бе преже, глаголют, тому непроходну месту быти ради множества червии морских, иже творяху многи пакости над лодьями мореходцем. /л. 3/ То бо он пребывати от них восхоте и прочим человеком путь без вреда сотвори, став на молитву, и руце на небо воздев, и услышан бысть. И абие черви без вести сотворишася, и путь мореходцем около Святаго Носа сотворил чист и доныне. И достиг Керецкой волости, и вселився недалече Керецкой волости в Чупскую губу, и бысть инок. Но понеже преподобный извещение приим от Бога вскоре оставлением мира, в пустыни живый, и Божиею помощию бесовския полки победи, /л. 3 об./ и с миром ко Господу отиде. И от того пренесено бысть честное тело его в Кереть, положено близ церкви святаго великомученика Георгия.